dilluns, 11 de juliol del 2011

Voltant per la riera de Jafra (Olivella)

El dijous 07.07 érem set, Enric, Francesc, Jordi, Josep, Ricard, Víctor i Visu. El destí era l’avenc de Penya Embassada amb intenció de recollir troglocharinus.

Un sol de justícia ens feia suar de valent mentre intentàvem localitzar l’avenc que el “Visu” havia visitat feia força anys. Com ja be sent norma darrerament, la vegetació s’ha desenvolupat molt (abandonament del camp, no es treu fusta, etc.) i conseqüentment la fisonomia d’accés a les cavitats difereix molt de la que era habitual dues o tres dècades enrere. Sigui aquesta la causa, o l’oblit del nostre “guia”, el fet es que no vam trobar l’avenc.

Això si, ens vam passejar, vam fer una bona “suadeta”, i vam anotar amb GPS les coordenades de cavitats properes que han estat catalogades per la gent de la Biblioteca Museu Balaguer. Cal agrair a l’amic Jordi de Valles que ens ha subministrat les topografies d’aquestes cavitats, que constitueixen un avançament del proper volúm del seu Catàleg Espeleològic de Catalunya.

Cova Xaro UTM ED50, X0401773, Y4571885

Forat sense nom ... i pendent d'eixamplar. Coordenades UTM ED50 X0401845, Y4571910

Avenc del Camí. Coordenades UTM ED50, X0401916, Y4571905

Justament en aquest sector de la riera de Jafra es ben visible el canvi de materials entre dolomies i calcaries, precisament en el punt on s'erigeix el monolit que probalement dona origen al toponim de Penya Embassada, trobem uns segments ben conservats d'estries de falla.

Finalment vam acabar a la platja dels Balmins de Sitges on amb el pretext de veure les baumetes que donen nom a l’indret ens vam poder mullar els peus.

En realitat aquí l’excusa de no dur banyador es poc valida ja que tothom va com vol. De fet es pot veure tot un catàleg de productes: des de peres i pometes a melons, i també figues, paneres i guardioles, des de cacauets a salsitxes i botifarrons, i també tèxtils i arremangats com tres de nosaltres que per raons estrictament terapèutiques van decidir fruir de les salabroses aigües mediterrànies.